Gdzie ogłaszać noclegi, aby zostały odnalezione przez poszukujących?

Gdzie ogłaszać noclegi, aby zostały odnalezione przez poszukujących?

Mogłoby się wydawać, że branża turystyczna działa prężnie tylko w wakacje. Niewątpliwie coś w tym jest, ponieważ letnie urlopy sprzyjają wyjazdom. Są jednak osoby, które lubią zwiedzać i poznawać nowe okolice przez okrągły rok. Warto do nich dotrzeć ze swoim ogłoszeniem i zaproponować skorzystanie z usług hotelu, hostelu, pensjonatu, czy też kwatery prywatnej. Sprawdźmy, gdzie ogłaszać noclegi, aby zostały odnalezione przez poszukujących. Pamiętajmy jednak o tym, że zasięg reklamy powinien być globalny, a nie tylko lokalny.

Portale internetowe ogłoszeniowe

Portale ogłoszeniowe są miejscem przeznaczonym do reklamowania, lub sprzedaży usług. To tutaj firma ogłasza wprowadzoną właśnie świetną promocję, i również tutaj można umieścić ogłoszenie o noclegach, które oferujemy. Ogromną zaletą portali ogłoszeniowych, szczególnie tych największych jest fakt, że są globalne. Nie działają tylko lokalnie, ale można przejrzeć ogłoszenia z całej Polski. Wygodną opcją jest filtrowanie według rodzaju oferty, lokalizacji, czy ceny. Osoby zainteresowane noclegami w miejscowościach turystycznych chętnie korzystają z tej właśnie opcji poszukiwania ofert. Ogłoszenia na niektórych portalach są płatne, jednak warto ponieść ten koszt, mając w perspektywie szeroki zasięg i większą ilość odbiorców.

Gdzie ogłaszać noclegi, aby zostały odnalezione przez poszukujących?Fora i grupy tematyczne

Żyjemy w dobie internetu, to tutaj szuka informacji większa część społeczeństwa. Ludzie na portalach podróżniczych i turystycznych wymieniają się doświadczeniami, udzielają sobie rad i dyskutują o najpiękniejszych miejscach do odwiedzenia. Większość takich portali ma tak zwany „słup ogłoszeniowy”, w którym można umieszczać ogłoszenia reklamowe, lub wystawić coś do sprzedaży. Ten dział jest zazwyczaj oblegany, a miejscówki schodzą na pniu, szczególnie w sezonie wakacyjnym.

Własna strona internetowa

Własna strona internetowa jest wizytówką firmy. Ciekawe teksty i opisy, interesująca galeria profesjonalnych zdjęć i rzetelny opis oferty to gwarant przyciągnięcia sporej liczby odwiedzających. Warto wyposażyć swoją stronę w opcję czatu, oraz formularza kontaktowego, a także terminarza, w którym osoba poszukująca noclegu może sprawdzić, czy w interesującym ją terminie są wolne miejsca noclegowe. Aby strona internetowa stała się popularna i łatwa do znalezienia, warto zadbać o jej pozycjonowanie i powiązanie z kontem na portalu społecznościowym.

Konto na portalu społecznościowym

Portale społecznościowe są najczęściej odwiedzanymi miejscami w internecie. To tam wstawiamy posty o tym, co u nas słuchać, zdjęcia z ciekawych podróży, lub choćby informację o tym, że poszukujemy hydraulika, bo akurat cieknie się kran. Zasięg konta na portalach jest tym większy, im więcej mamy zaproszonych i dołączonych znajomych. To znajomi odpowiadają nam na posty w komentarzach, ale również udostępniają nasze wpisy na swoich profilach i w tym momencie wpis ujrzy już nie 150 moich znajomych, ale dodatkowo 200 znajomych koleżanki, która udostępniła mój wpis. Tak to działa, jak łańcuszek. Dlatego warto, jak placówka oferująca noclegi mieć konto na portalu społecznościowym. Można na bieżąco informować o aktualnych promocjach, wstawiać zdjęcia, zapraszać do odwiedzin, i oczywiście prosić o udostępnienie, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

Portale turystyczne

W internecie możemy znaleźć portale informacyjne zajmujące się tylko i wyłącznie turystyką. To tam kierują najczęściej wyszukiwarki po wpisaniu fraz o poszukiwaniu noclegu. Na portalu informacyjnym znajduje się lista większości placówek oferujących noclegi. W opisie konkretnych miejsc można doszukać się informacji o standardzie, wielkości i ilości pokojów, cenach, opcjach dodatkowych, ale również znajdziemy rzetelne zdjęcia przestawiające ten konkretny ośrodek noclegowy, pensjonat, czy hotel. Jest również podany telefon i adres mailowy do kontaktu, lub formularz kontaktowy. Nierzadko można skorzystać z terminarza, w którym dopasujemy termin. Warto zadbać o to, żeby nasz ośrodek również znalazł się na takim portalu informacyjnym.

Baner przy ruchliwej drodze, lub autostradzie

Powiadają, ze banery wyszły z mody i nie warto decydować się na tę formę reklamy. Jednak każdy człowiek doskonale reaguje na bodźce wzrokowe i skojarzenia. Jeśli przykładowo ktoś jedzie w podróż służbową samochodem, i mija tuż przy drodze duży baner z atrakcyjną grafiką przedstawiającą placówkę noclegową, z pewnością choć przez sekundę, czy dwie, spojrzy i zapamięta. Być może nie dziś i nie jutro, ale jeśli będzie miał potrzebę wynajęcia noclegu, przypomni sobie baner i poszuka informacji w internecie. Dobrze jest umieścić na banerze słowa klucze takie jak: tanio, luksusowy, blisko plaży, i oczywiście na czoło powinna wysuwać się nazwa i miejscowość. Nawet jeśli zainteresowany nie zapamięta nazwy, przeszukując internet i natykając się na naszą stronę internetową, z pewnością skojarzy nazwę i wejdzie, aby zapoznać się z ofertą. Tak właśnie działa ludzki mózg, że to, co znajome, bardziej przyciąga, niż coś, co jest całkowicie nieznajome.